صفحه اصلی > وزارت بهداشت : معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد

معاون وزیر بهداشت: ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ابتلا به کرونا در تهران، خراسان رضوی، مازندان و فارس ‌صعودی‌تر شد، گفت: ‌شرا‌یط در خوزستان‌ و کرمانشاه رو به بهبودی است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «قاسم جان‌بابایی»،با تاکید بر مقابله همه جانبه با بیماری کرونا اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آنها افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان‌ها در عرصه بیماری و شیوع کرونا متفاوت است افزود: استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی،  مازندان و فارس روند افزایشی و صعودی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط آنها در عرصه بیماری و ویروس کرونا روبه بهبودی است.

وی، از پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس شهدای هسته‌ای بوشهر  خبر داد و گفت: تلاش می‌شود این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی کمک کننده به بیماران کرونایی تا مهرماه امسال و همزمان با آغاز فصل پائیز به بهره‌برداری برسد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تامین دارو و تجهیزات درمانی و بیمارستانی تصریح کرد: در حالی که امکان واردات تجهیزات درمانی و دارویی وجود ندارد شرکت‌های دانش بنیان وارد عرصه شدند و نقش خود را در تامین امکانات مورد نیاز نشان دادنند.

جان‌بابایی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین تجهیزات درمانی و تجهیزانی مقابله با کرونا گفت: در این راستا این شرکت‌ها ضمن  تولید تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در ساخت دستگاه‌های اکسیژین‌ساز و ونتیلاتو نقش آفرینی کردند به‌گونه‌ای که وزارت بهداشت و درمان سفارش ساخت ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلاتو به شرکت‌های دانش‌بنیان داده است که به تدریج تحویل می‌شود.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

انتصاب سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت

جناب آقای دکتر مجید احمدی  انتصاب به جا و شایسته جنابعالی را…

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید