صفحه اصلی > وزارت بهداشت : عرفانی: ادای وظیفه در جامعه درمانی عین ایثار است

عرفانی: ادای وظیفه در جامعه درمانی عین ایثار است

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ادای وظیفه در جامعه درمانی عین ایثار است، گفت: بعد از پاندمی آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌ ۱۹۱۸، پاندمی‌های زیادی مانند سیل، زلزله، واقعه چرنوبیل، جنگ‌های منطقه‌ای و حتی جنگ‌های جهانی اول و دوم شکل گرفت اما هیچکدام مانند کرونا نتوانستند نظم جهانی را در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، غذایی، آموزشی، بهداشتی و درمانی تحت‌تأثیر قرار دهند. در واقع کرونا فرهنگ اولیۀ انسانی که همان ارتباط و تشکیل اجتماع است را نیز به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران،«حسین عرفانی» با تأکید بر ضرورت تولید آثار هنری و فرهنگی برای تبیین و بیان ایثارگری‌های سربازان خدمت در جبهه‌های سلامت، گفت: در این جنگ، سرباز دیگران را بر خود و خانواده‌اش ترجیح می‌دهد و این اوج ایثارگری و فداکاری است چراکه حتی اگر به سلامت از این جبهه بیرون بیایید ممکن است مشکلات ریوی تا آخر عمر همراه او باشد.

وی حضور در عرصه مواجه با ویروس کرونا را اقدامی جهادی و مانند جهاد در سال‌های دفاع‌مقدس دانست و با اشاره به شهادت ۱۲۸ سرباز خدمت در بخش‌های مختلف، یادآور شد: سرباز در جبهه جنگ با دشمن روبرو می‌جنگد و حفظ سلامت خانواده خود را یک انگیزه می‌داند اما در جبهه سلامت، سربازان سلامت خود و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازند و با دشمنی مبارزه می‌کنند که هر آن ممکن است از داخل سنگر آنان را هدف بگیرد.

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستاوردهای نظام سلامت کشور را یکی از افتخارات ملی بعد از انقلاب دانست و گفت: نبرد در جبهه‌های سلامت مانند سال‌های جنگ ارزشمند و فاخر است.

عرفانی با اشاره به نقش مهم فرهنگ بومی در مواجه با بحران‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی غنی است و ایرانیان مردمانی معتقد و پایبند به فرهنگ‌های بومی هستند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

انتصاب سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت

جناب آقای دکتر مجید احمدی  انتصاب به جا و شایسته جنابعالی را…

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید