صفحه اصلی > وزارت بهداشت : تأکید نمکی بر ضرورت به کار گیری نیروهای پرستاری ۸۹ روزه

تأکید نمکی بر ضرورت به کار گیری نیروهای پرستاری ۸۹ روزه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص به‌کارگیری نیروهای پرستاری که در مبارزه با کرونا به کمک حوزه سلامت آمدند، گفت: در مورد این نیروها ناجوانمردی است که مانند کارگر با آن‌ها برخورد کنیم و بگوییم که “از فردا دیگر به شما نیازی نداریم.”، ما به آن‌ها قول دادیم و پیگیری هم می‌کنیم چون به آن‌ها نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران،«سعید نمکی» خاطرنشان کرد: دستور دادم که اولویت اصلی استخدام‌های آینده با نیروهایی باشد که در این روزهای سخت کنار ما و مردم بودند. مجوز به‌کارگیری ۱۰ هزار پرستار و اخیراً سه هزار پرستار را گرفته‌ایم اما اولویت اصلی با نیروهایی است که در دوران کرونا کارکرده‌اند.

پرداخت معوقات نیروهای درمانی

وی تصریح کرد: روزی که به وزارت بهداشت آمدم، کارانه به نیروهای درمانی با معوقات ۱۷ تا ۲۴ ماهه پرداخت می‌شد اما مطالبات ۱۳ هزار میلیارد تومانی از تأمین اجتماعی و ۵ و نیم هزار میلیارد تومانی از بیمه سلامت، سال گذشته به تعادل رسید و معوقات پرداخت کارانه‌ها از ۲۴ و ۱۸ ماه به ۶ و ۷ ماه رسید و امیدواریم این تأخیر به دو و سه ماه برسد. البته کارانه و اضافه‌کار را از هم جدا کردیم و اضافه‌کار به‌همراه حقوق، هر ماه به حساب کارکنان واریز می‌شود.

در مدیریت کرونا، ساختار نظام شبکه به کمک ما آمد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در مدیریت کرونا علاوه بر همراهی دستگاه‌ها و تلاش وافر نیروهای بهداشتی و درمانی، ساختار نظام شبکه به کمک ما آمد. در استان خوزستان در کمتر از ۴۸ ساعت ۱۷۰ تخت ICU اضافه کردیم. همچنین تقویت و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی ایجاد CDC برای دیده‌بانی بیماری‌های کشور از مهم‌ترین برنامه‌های ما در آینده است.

بدترین حالت را در حوزه سلامت در نظر می‌گیریم

نمکی اظهار کرد: همواره ما بدترین حالت را در حوزه سلامت در نظر می‌گیریم. در فصل پاییز نگران هم‌زمانی و هم‌پوشانی آنفلوآنزا و کرونا هستیم و در این زمینه، تمرکز اصلی ما به‌روی گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است، در این زمینه حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که در گروه پرخطر هستند، شناسایی شده‌اند که باید تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر بگیریم و خطر انتقال ویروس در آن‌ها را به‌شدت کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی ایران است و هر قدر وفاق، همدلی، هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر باشد، در مقابل توطئه‌هایی که دشمنان برای ما طراحی کرده‌اند، موفق‌تر خواهیم بود.

مغفول‌ماندن حوزه بهداشت و پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مغفول ماندن حوزه بهداشت و پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت، اضافه کرد: چند تکلیف قانونی در مواد قانونی ۳۴، ۳۵، ۳۶ و ۳۸ برنامه پنجم و مواد ۷۲ تا ۷۴ برنامه ششم توسعه از جمله پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی داشتیم که مغفول مانده بود. در برنامه زمان‌بندی کوتاه توانستیم پرونده الکترونیک سلامت را برای حدود ۸۳ میلیون ایرانی ایجاد کنیم و این ریل‌گذاری و زیرساختی شد که توانستیم در مدیریت کرونا به‌خوبی از آن بهره ببریم همچنین در حوزه درمان ۶۴۰ راهنمای بالینی تدوین و ابلاغ شد.

نمکی یادآور شد: سال گذشته اولین سالی بود که ما توانستیم در بیمه سلامت و تأمین اجتماعی، کمتر از سقف بودجه مصوب، هزینه کنیم که بخش عمده‌ای از آن از طریق اعمال راهنماهای بالینی بود که از طریق معاونت درمان تدوین و ابلاغ شد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

انتصاب سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت

جناب آقای دکتر مجید احمدی  انتصاب به جا و شایسته جنابعالی را…

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید