صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری : نائب رئیس سابق نظام پرستاری تهران: همه فاکتورها برای تعیین حق کرونا به درستی دیده شده اما میزان پاداش درست محاسبه نشده است

نائب رئیس سابق نظام پرستاری تهران: همه فاکتورها برای تعیین حق کرونا به درستی دیده شده اما میزان پاداش درست محاسبه نشده است

نائب رئیس سابق نظام پرستاری تهران با بیان اینکه همه فاکتورها برای تعیین حق کرونا به درستی در بخشنامه ذکر شده اما میزان آن درست محاسبه نشده است، گفت: همه موارد چون میزان تماس، شیفت کاری، مخاطرات شغلی و … همگی در بخشنامه دستورالعمل پرداخت پاداش کرونا ذکر شده است.

دکتر «تهمینه صالحی» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با بیان این که این حق کرونا بدون در نظر گرفتن همه این موارد بوده است، در ادامه اظهار کرد: در میزان دریافتی ها انصاف و منطق مراعات نشده است.

وی با بیان اینکه اختلاف سطح تحصیلات در گروه پرستاری ۴- ۷ – ۱۲ سال است، افزود: همانطور که اختلاف سطح تحصیلات در میزان دریافت پاداش کرونای گروه پزشکی تأثیرگذار است این اختلاف باید در گروه پرستاری هم لحاظ شود.

نائب رئیس سابق نظام پرستاری تهران با بیان اینکه ماهیت بیماری کووید ۱۹ و همه بیماری های ویروسی مراقبت است نه درمان افزود: حضور دائم پرستاران بر بالین بیمار با نوع پوشش خاص(شیلد، ماسک، دستکش، گان و…) بسیر سخت و دشوار است که در میزان پرداختی ها باید این موارد در نظر گرفته شود.

دکتر صالحی با اشاره به حق کرونای ۱۲ هزار تومانی برای پرسنل پشتیبانی بیمارستان گفت: تضاد منافع برای افراد تصمیم گیر در سیستم منجر به این اختلافها در پرداختی شده و فقط منافع آن گروه خاص دیده شده است.

وی میزان عادلانه را برای گروه پرستاری با در نظر گرفتن سقف ۸۰ هزار تومان را بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان دانست و خاطرنشان کرد: گروه پرستاری از کمک بهیار تا دکترای پرستاری است.

نائب رئیس سابق نظام پرستاری تهران ماهیت حرفه پرستاری را عجین شده با تعهد در قبال جامعه، ریسک پذیری و مسئولیت زیاد و مخاطره آمیز برشمرد و افزود: بر این اساس پرداختی ها هم باید منصفانه و به عدالت نزدیکتر باشد.

دکتر صالحی یادآور شد: پادش معنوی نمی تواند از پاداش مادی متولیان سلامت به پرستاران بکاهد.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

تعدیل نیروهای پرستاری که در زمان کرونا دست دولت را گرفتند ناجوانمردانه و به دور از انصاف است

استخدام پرستاران امر استراتژیکی است به گزارش باشگاه خبری پرستاران جوان؛ امین…

دیدگاهتان را بنویسید