صفحه اصلی > مطالبات جامعه پرستاری و استخدامی : تلاش در جذب و نگهداشت نیروهای پرستاری کارآمد دغدغه مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در ایام مبارزه با کرونا

تلاش در جذب و نگهداشت نیروهای پرستاری کارآمد دغدغه مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در ایام مبارزه با کرونا

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) یکی از دغدغه های اصلی این روزهای خود را تلاش در جذب دائمی  نیروهای کادرپرستاری  اعم ازپرستار و کمک بهیار و… عنوان کرد.

«پرستو آریاملو» در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری نظام پرستاری تهران با اشاره به روزهای سخت کرونا  و زحمات فراوان  و ارائه خدمات بی دریغ توسط تمام نیروهای کادر پرستاری فارغ از نوع استخدام آن ها تبدیل وضعیت این نیروها و کمک در بهتر شدن شرایط حقوقی و دریافتی آن ها را  از مهم ترین مطالبات آن ها بر برشمرد و افزود: متاسفانه افزایش حقوق پرسنل رسمی شامل حال پرسنل شرکتی و قراردادی نشده است؛ همچنین  شاید می شد در استخدام پیمانی سهمیه ای نیز برای نیروهای شرکتی قرار داد، تمام این  نیروها درخط مقدم مبارزه با کرونا بار سنگینی را بر دوش داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کادر پرستاری در شرایط بحران کرونا سرمایه های ارزشمند ی بودند که نهایت همکاری را با سیستم درمان داشتند و دارند، سیستم درمان باید قدردان این زحمات بوده  و شاید با تبدیل وضعیت این نیروها و بهتر کردن شرایط استخدامی آنها قدمی هر چند اندک  در راستای بهبود شرایط کاری و معیشتی آن ها بردارد..

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)  در ادامه و در پاسخ به دیگر مطالبات قشر پرستاری افزود: اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز از خواسته های دیرین جامعه  پرستاری می باشد که این روزها فرصت خوبی جهت اجرایی شدن آن پیش آمده است.  شاید با اجرایی شدن اصولی  تعرفه گذاری،  دستمزد  پرستاران افزایش پیدا کند  و این امر  آن ها را بی نیاز از چند جا کاری و اضافه کاری های سنگین نماید..

آریاملو با بیان خطرات ناشی از شغل های بیمارستانی ادامه داد: با بروز و شیوع کرونا در کشور فرصتی ایجاد شده است که گروه ها ی مختلف درگیر در بیمارستان ها  به ویژه   تیم پرستاری و پرستاران، پزشکان، علوم آزمایشگاهی،  رادیولوژی و ….  خطرات ایم حرفه ها دیده شود و  این در حالی است که کادر پرستاری و به ویژه خود پرستاران  در همه ایام  با عوامل عفونی مواجه داشته و درگیر هستند. یکی از  نمونه های بارز این مواجهات بیماری H1NI است که  سومین سال شیوع آن را پشت سر گذاشته ایم  و خطر مرگ در اثر ابتلا به این بیماری به مراتب از کووید ۱۹ بیشتر است و حتی متاسفانه یکی از همکاران پرستار خود را در اثر ابتلا به این بیماری در سال های قبل  از دست داده ایم.

وی تصریح کرد: HIV ، HBS و بسیاری دیگر  از بیماری های عفونی سالهاست که وجود دارند و پرستاران ناگزیر از مراقبت از این بیماران  و دسته و پنجه نرم کردن با شرایط مراقبت این بیماران  هستند. در مواردی حتی  همکاران پرستار  بعد از مواجه با سوزن آلوده، مجبور به مصرف  داروهای پروفیلاکسی می شوند و عوارض دارویی بسیاری را متحمل می گردند.

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)  در ادامه  با اشاره  به وجود تمام این مخاطرات شغلی ادامه داد:  حجم کار زیاد، استرس فراوان، فشار کاری مضاعف، بی خوابی های طولانی منجر به فرسودگی پیش از موعد نیروهای کادر پرستاری می شود و ما شاهد این هستیم که پرستاران با حدود  15 سال سابقه خدمت به کمر درد و پا درد مبتلا هستند و از کیفیت زندگی انها به طور چشمگیری کاسته می شود  و همچنین ما ناگزیر هستیم کار سبکتر به آنها محول نماییم. از طرفی با وجود تمام این موارد و با تحمل تمام این سختی ها  همکاران ما به دلیل درآمد ناچیز مجبور به کار در بیمارستان دوم و حتی سوم نیز می شوند.

آریاملو حجم کار زیاد، حضور در محیطهای پر خطر آلوده را عاملی برای افزایش استرس کاری دانست و گفت: بدترین قسمت  کار یک پرستار زمانی است که شاهد مرگ یک بیمار است و پرستار با بیمار همزاد پنداری می کند. این قبیل رویدادهای شایع در حرفه پرستاری  تاثیرات عمیقی در روح و روان ایشان تا مدت ها برجای گذاشته  که نیازمند رسیدگی های روانی و برنامه ریزی های ارتقا سلامت می باشد که متاسفانه کادر درمان ما از آن بی بهره اند.

مدیر پرستاری بیمارستان امام خمینی(ره) در ادامه افزود: در ایام کرونا پرسنل کادر پرستاری علیرغم  داشتن بیماری های زمینه ای، نگرانی برای خانواده و عزیزان خود و قبول تمام مشقت ها  داوطلبانه و بدون کوچکترین چشم داشت در این بخش ها  کار کردند و حتی تعدادی از ان ها به این بیماری مبتلا شدند و شکایتی نداشتند و بعد از گذراندن دوره نقاهت خود مجدد در محل خدمت حاضر شدند. 

وی با اعتقاد به اینکه به هیچ طریقی نمی توان قدردان زحمات تیم  پرستاری و خانواده های ایشان در دوران کرونا  بود، افزود: بسیاری از پرسنل ماه ها با خانواده خود ملاقات نداشتند و این در حالی است که خانواده این پرستاران هم ضمن تحمل دوری آنها فداکاری کردند. در این مدت سعی شد  شیفت های سنگین برای پرسنل  گذاشته نشود و با دادن میان وعده و انجام  حمایت های روانی  شاید کمک ناچیزی در گذران این دوران انجام شود.

 مدیر پرستاری بیمارستان امام خمینی(ره) با تأکید مجدد بر اینکه با هیچ زبانی نمی توان قدردان جانفشانی ها و فداکاری های تیم درمان و به ویژه کادرپرستاری بود، گفت: امیدوارم با تمام شدن کرونا مجدداً پرستاران به ورطه فراموشی سپرده نشوند.

انتهای پیام

admin

پست های مرتبط

مهلت ثبت‌‎نام انتخابات نظام پرستاری تمدید شد

براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان نظام پرستاری، مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پرستاری تمدید شد.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان ششمین انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری

ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری آغاز شد.

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

پرچم عزای حسینی(ع) در ارتفاعات پایتخت توسط پرستاران تهرانی به اهتزاز درآمد

دیدگاهتان را بنویسید